بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

چگونه می توان دیگران را شیفته خود کرد؟


چگونه می توان دیگران را شیفته خود کرد؟

وقتی جان اف کندی لبخند می زد، پرنده ی بالای درخت را هم جذب می کرد.(سیمور سنت جان)

وقتی از جذبه صحبت می کنیم منظورمان روش غذا خوردن، ظاهر خوب و شیک پوش بودن فرد نیست بلکه موضوع خیلی عمیق تر از این است. جذبه واقعی چیزی فراتر از ظاهر افراد است. این همان توانایی برخی افراد در برقراری ارتباط منحصر بفردی است که به مخاطبین خود احساس استثنایی بودن را القاء می کند.

فرد دارای جذبه وقتی که صحبت می کند با او احساس راحتی می کنید، گویی در جهان کسی به جز شما را ندارد و وقتی به شما گوش می کند گویی تمام واژه های شما مهم و تمام توجهاتش به حرف شماست.

آنهایی که جذبه دارند از لذت رسانی به دیگران بسیار لذت می برند.

گرانبهاترین کالا در جهان طلا و الماس نیست، بلکه جذبه ی شماست.

p>مواردی که اشاره شد، فقط بخش کوچکی از اهمیت جذبه و قدرت آن است. الان شاید

<!--StartFragmentاین سوال برای<!--EndFragment-->

شما  پیش بیاید که: «آیا می توانم من هم دارای جذبه باشم؟»

جوابش بله است؛ از پنج راه یا به عبارتی با پنج«ت» می توان مهارت جذبه را کسب کرد:

1. تقبل: بزرگ ترین چیزی که شما می توانید به دیگران هدیه کنید نگاه محترمانه بی قید و شرط و مثبت است. این بدان معنی است که شما شخصیت وجودی آنها را بدون هیچ گونه محدودیتی می پذیرید. هر گز انتقاد و عیب جویی نمی کنید.

و شما چگونه اظهار پذیرش کامل(تقبل) می کنید؟ آن ساده است. لبخند بزنید. وقتی شما مردم را با خوشحالی می بینید و لبخند می زنید اعتماد به نفس آنها خودبه خود افزایش پیدا می کند. این نقطه ی آغاز با جذبه بودن است.

2. تقدیر: هر وقت شما در مقابل انجام کارهای ریز و درشت اظهار تقدیر(تشکر) از دیگران می کنید، اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. آنها احساس مهم و ارزشمند بودن می کنند. آنها احساس توانایی بیشتر می کنند. از همسرتان به خاطر یاری اش سپاسگزاری کنید. از فرزندانتان به خاطر هر آنچه که انجام داده اند تا مورد تقدیر شما قرار گیرند، تشکر کنید.

3. تأیید: می گویند که:«بچه ها برای آن گریه می کنند، بزرگترها برای آن می میرند.» در طول زندگی تمامی انسان ها به صورت ناخودآگاه نیاز شدیدی به تأیید رفتارها و کمالاتشان دارند. هیچ مقداری از تأیید تا ابد انسان را راضی نمی کند. این نیاز همچون نیاز به غذا و استراحت همواره وجود دارد. وقتی که شما دیگران را تأیید کنید، آنها شما را جالب تر، فهیم تر، دوست داشتنی تر و بسیار با جذبه می پندارند.

4. تحسین: از لباس کسی تعریف کنید. از خصوصیت کسی مثل وقت شناس بودن یا داشتن پشتکار تعریف کنید. از برنده شدن جایزه و یا نیل به هدف کسی تعریف کنید. همانطور که از چیزهای بزرگ تعریف می کنید به همان اندازه نیز از چیزهای کوچک تعریف و تمجید کنید. همواره به دنبال چیزی برای تعریف باشید.

هر موقع چیزی برای تعریف پیدا کردید، افراد دیگر شما را بیشتر دوست خواهند داشت و در نتیجه جذبه شما بیشتر خواهد شد.

5. توجه: این شاید مهم ترین راه ایجاد جذبه و موضوع چندین بخش متوالی باشد. این قوی ترین رفتار در ایجاد اعتماد به نفس و کلید جذبه ی آنی می باشد. وقتی شما توجه زیادی به اطرافیان می کنید آنها بیشتر احساس مهم و ارزشمند بودن کرده و شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

وقتی که شما با تمرین و ممارست در این پنج«ت» مهارت کسب می کنید یکی از پر جذبه ترین و با نفوذ ترین اشخاص در محافل حرفه ای و اجتماعی می شوید.

منبع: کتاب قدرت جذبه، برایان تریسی، ترجمه عظیم البرز، صفحات 1 تا 22

  انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 349

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما