بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

مؤثرترین روش حل مشکلات چیست؟


مؤثرترین روش حل مشکلات چیست؟

آرزوهای بزرگ و دور و دراز داشته باشید. دل به امتیازات کوچک خوش ندارید. آرزوهای کوچک شما را از کمال جویی باز می دارد. در طلب آرزوهای کوچک بودن مانع از تحقق حوادث بزرگ می شود.

(کنفسیوس)

شکسپیر می نویسد: بیچاره اند آنانی که ناشکیب اند! مگر زخم جز در دور زمان ترمیم می شود؟

ناشکیبی، مادر ترس، اضطراب و بزدلی است. شکیبایی نمایانگر اعتماد، مصمم بودن و احساس رضایت توأم با آرامش است. وقتی به زندگی خود می نگرید ببینید تا چه مایه و در چه مواردی به جای نگاه کردن به یک تصویر کلی بزرگتر، موفقیت زودرسی را برای خودتان و دیگران خواسته اید.

وقتی به مقصد بیندیشید و تصویر کامل تر را پیش روی داشته باشید، می توانید از یک خواسته در حد و اندازه دریافت یک نشان شایستگی و کف زدن گروهی از مردم درگذرید.

وین دایر: «تجربه من در خصوص اعتیاد و غلبه بر آن ممکن است با برخی شرایط زندگی تان همسو باشد. وقتی هنوز معتاد بودم، با خود فکر می‌کردم باید این مواد اعتیاد زارا ترک کنم.آن وقت به امتیازات کوچک اندیشیدم مثل یک روز تمام از نوشیدن الکل فاصله بگیرم و وقتی این امر تحقق یافت، آنگاه برای هوشیاری ام به خود جایزه دادم و با یک کوکاکولا جشن گرفتم. با دل خوش کردن به یک موفقیت کوچک مانع از رسیدن به کمال می شدم. وقتی شکیبایی بی پایان را در خود پرورش دادم، به خدا روی آوردم و در همه امور به او توکل کردم و به یاد دارم تا چه مایه، خداوند مرا حتی در تنگنا ترین لحظات، یاری داد. با شکیبایی بی پایان به چشم خویش می بینم مواد مسمومی که تبدیل به والاترین مقصد و هدف زندگی می شود، واپس می نشیند و من آن طریق ناهموار اعتیاد را پشت سر گذاردم.»

شکیبایی بی پایان، ثمرات فوری و بی وقفه دارد. و "یک روز در یک زمان نتایج ابدی خواهد داشت". برای درک پوچی ناشکیبی و بی صبری در زندگی، عقربه ساعت مچی تان را چند ساعت جلو بیاورید و برگ هایی از تقویم دیواری یا روی میزی تان را بکنید، آن وقت ببینید آیا زمان به جلو رفته است!

ناکامی و شکست، همراه با موفقیت های آنی بخشی از این کلیت است. با مشاهده طبیعت در خواهید یافت که باید به یک زخم فرصت دهید تا آرام آرام خود را ترمیم کند؛ برای آنکه انجیر را بخورید باید صبر کنید که گل مبدل به میوه شود و میوه از خامی در آمده، برسد. به طبیعت خود اعتماد کنید و اجازه دهید آرزوی شما تا حصول، مسیر طبیعی اش را طی کند.

در قبال کامیابی ها و ناکامی های تان صبور باشید آنگاه خواهید دید که "الله مع الصابرین".وقتی می‌توانید مشکلی را به مقامی بالاتر که با او در ارتباط هستید ارجاع دهید، فوراً خود را به آن وضعیت آگاهانه شکیبایی بی پایان منتقل کنید و در طلب شاخص های کوچک موفقیت برای امروز تان نباشید.

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 305

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما