معنای مطلوبیت:
قابلیت ها و مزیت های گوناگون برای پاسخگویی به انتظارات، ترجیحات و ارزش های مورد نظر مخاطبان و مشتریان و سازگاری با تحولات و شرایط روز است.
و برتری و سرتری مشخصات، منافع و مزایا یا ترکیبی از آنها نسبت به دیگران است.
و آنچه باعث رضایت و خشنودی مخاطبان می شود.
آنچه که باعث«مقبولیت و پذیرش» می شود.
آنچه که باعث نفوذ در دل و ذهن مخاطبان می شود.
و در نهایت آنچه که در نام سازی و نام گستری نقش دارد.
معنای دیگر مطلوبیت:
مجموعه ای از مزیت های«فرد، محصول و بنگاه» است که در انگیزش و گزینش مخاطبان و مشتریان بسیار مؤثر است.
عناصر مطلوبیت برند:
1. مزیت در محصول(مشخصات، کیفیت و مزایا)
2. مزیت در قیمت(سطح قیمت ها، شرلیط پرداخت و روش های قیمت گذاری)
3. مزیت در نحوه توزیع(امکانات توزیع، توزیع کنندگان حرفه ای و محدوده پوشش دهی توزیع)
4. مزیت در ترویج(نوع و کیفیت ارتباط ها، تبلیغات، انگیزه های فروش و...)
5. مزیت در تنوع سبد محصولات(برندها، مشتریان خاص و ذینفعان)
هفت سین مطلوبیت برند:
1. سازگاری با نیاز روز
2. سرعت در توزیع و خدمات
3. سهولت دسترسی
4. سلامت و کیفیت محصول
5. سرتری به لحاظ زیبایی و ظاهر
6. سابقه درخشان
7. سودمندی و میزان کار راه اندازی محصول
دکتر احمد روستا
برچسب های مهم