بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

روش حفظ سلامتی با نمک دریا


روش حفظ سلامتی با نمک دریا

در مورد چگونگی مصرف نمک عقاید متفاوتی وجود دارد . برخی معتقدند طی دوران بارداری دفع نمک بیش از سایر مواقع می باشد بنابر این نیاز بدن به آن نیز افزایش می یابد.

نمک های متفاوتی وجود دارد که درجاهای مختلف یافت می شوند مانند دریا، کوه ، دشت وصحرا که برخی برسطح زمین وبرخی درعمق آن بصورت معدن وجود دارند.

نمک از جوهری تشکیل شده که به راحتی جامد وسخت می شود؛ و به راحتی تمام آن در آب حل می شود که دراین فرایند، شفاف و آب را کدر نمی کند.

آسان حل شدن نمک، بدلیل وجود جوهری مرطوب (یابه اصطلاح،عنصر آب) می باشد. انعقاد وانجماد این جوهرمرطوب، بوسیله ی حرارتی خشک کننده انجام می گیرد که رطوبت آن را منعقد و سفت می نماید. این حرارت منعقدکننده، بوسیله ی جوهری خاکی گرم صورت می پذیرد.

پس نمک ها از دوجوهر خاکی و رطوبی تشکیل شده اند. (جوهر هوا درنمک، ناچیز است، زیرا اجزای نمک،متخلخل نیستند و…). هرچه جوهر خاکی نمک بیشتر باشد، دیرتر در آب حل می شود وهرچه جوهر مرطوب آن بیشتر باشد، سریعترحل می شود.

هرچه منبع نمک، به جاهای مرطوب مانند دریاچه ها ودریاها نزدیکتر باشد، جوهر مرطوب آن بیشتر، وهرچه از جاهای مرطوب، دورترباشد، جوهرخاکی آن بیشتر وجوهر مرطوب آن کمتر است.

نمک هایی که جوهر مرطوب آن ها بیشتر است، بابدن سازگارتر و در اصلاح غذا و جذب و دفع آن،نقش بیشتری دارند؛ ونمک هایی که جوهر مرطوب آن ها کمتر است، دراصلاح غذا، کمتر بکار می روند ویا کاربردی ندارند.پس نتیجه می گیریم نمک هایی که ‌مرطوبترند ، خنک تر و تاثیرشان بر بدن ،ملایمتر است ونمک های خشک تر، گرمتر وتاثیرشان بر بدن شدید است.با توجه به این امر، نتیجه می گیریم، نمک دریا، ملایم ترین و مفیدترین نوع نمک برای بدن است. نمک، دارو می باشد و غذا را اصلاح می کند.جذب و هضم غذا را بهتر می کند و از مواد مورد نیاز وحیاتی بدن محسوب می شود.اگر قرار باشد نمک مصرف شود، بهترین آن باید مصرف شود و بهترین آن، ملایمترین آن است. نمک دریا با توجه به دلایل گفته شده، بهترین نمک مصرفی می باشد.

حالا خودتان قضاوت کنید، مصرف نمک دریا که مرطوبتر و ملایمتر است، در دوران بارداری بهتر می باشد، یا نمک های کوه و معدن و کارخانه ای که خشکتر و غلیظ تر و بعضاً هم مضر هستند، بهتراست.

اعتراف غربی ها به خواص سرشار نمک دریا:

 

  انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 378

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما