بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

آیا معنای موفقیت واقعی را می دانیم؟


آیا معنای موفقیت واقعی را می دانیم؟

اگر به دقت مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که سلامت، ثروت، شهرت و نام تنها نقاط عطفی هستند که در طول حرکت­تان به سمت موفقیت واقعی وجود دارند.

بیایید مثالی در نظر بگیریم. فرض کنیم هدف شما این است که به ثروتی یک میلیارد دلاری دست پیدا کنید. طی یک بازه زمانی، با تکیه بر تلاش خودتان و خودشناسی موفق به کسب ثروت یک میلیارد دلاری می­ شوید. از کسب چنین موفقیتی خوشحال هستید، اما خیلی زود تصمیم می­ گیری به ثروتی 10 میلیارد دلاری برسید. و این روند همچنان ادامه می­ یابد. پس از کسب 1 میلیارد دلار، شما دیگر انگیزه و علاقه­ ای برای کسب 1 میلیارد دلار نخواهید داشت. شما هدفتان را از یک میلیارد به 10 میلیارد دلار و پس از آن به مبلغی بالاتر ارتقاء خواهید داد. این داستانی بی­ پایان است. کسب این مبالغ، زمانی که به اهداف­تان می­ رسید تنها برای مدت کوتاهی شاد خواهید شد، اما این خوشبختی طولانی مدت نیست. این موفقیت واقعی در زندگی نیست. اما خودشناسی و خدمات خالصانه، همواره شما را شاد خواهند کرد، زیرا منبع دائمی الهام و انگیزه و راهنمایی برای طول زندگی است. و این اهمیت موفقیت واقعی است. موفقیت واقعی شامل عظمت و موفقیت است. موفقیت واقعی دیدگاهی برای زندگی است. تمام مسائل مربوط به سلامت، ثروت، نام، و شهرت صرفاً هدف هستند. آن­ها نقاط عطفی هستند که باید پشت سر گذاشته شوند. موفقیت بزرگ را با فداکاری در زندگی اشتباه نگیرید. درست است که برای تبدیل شدن به فردی که به موفقیتی بزرگ نائل شده باید فداکاری بزرگی کنید. با این حال، در جریان حرکتتان به سمت موفقیت واقعی، احساس خرسندی و لذتی مداوم را در هر کاری که انجام می­ دهید احساس خواهید کرد. شما از همه­ ی کارها و چیزهایی که انجام می دهید، لذت خواهید برد. این لذت به این دلیل است که شما در حال توسعه خودتان هستید و از درون و به شکلی خیرخواهانه در حال کمک به دیگران هستید. این احساس زندگی واقعی و مطلوب را به شما می­ دهد.

روش اجرایی موفقیت بزرگ

این­ها را به خودتان بگوئید، آن را احساس کنید، و براساس عزم و اراده کامل عمل کنید.

  1. من هر روز صبح برای بیست دقیقه در سکوت خواهم نشست و سعی می­ کنم خود واقعی­ ام را با تمرکز بر استعدادهای حقیقی­ ام در سکوت، بیشتر بشناسم.
  2. لیستی از استعدادهایی را که برای رسیدن به آزادی، شادی، عشق و تعهد در تمام طول زندگی به آن­ها نیاز دارم، آماده می­ کنم.
  3. با بهره­ گیری از تمام توانایی­ هایم در تمامی جنبه­ های ذهنی، جسمی، روحی، مالی، خانوادگی و اجتماعی، توانایی­ های بالقوه ­ام را بررسی خواهم کرد.
  4. با توجه به استعدادهایم، خالصانه به جامعه خدمت خواهم کرد.
  5. من با شکرگزاری همه چیزهایی را که جهان به می­ دهد می­ پذیرم.

پس: موفقیت واقعی = موفقیت مادی + موفقیت معنوی

  انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 339

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما