Brand=promise+commitment
شناسه(برند)= وعده و قول+ پایبندی و تعهد
قول بدهید آنچه را که می توانید انجام دهید و انجام دهید آنچه را که قول می دهید تا نیکنام شوید و نیکنام بمانید.
1) فر آیند برند شدن: عبارت است از نامگذاری و نام سازی، نام گستری و نامداری برای اثرگذاری بر مخاطبان و ماندگاری در ذهن آنان است.
2) هفت«م» برای داشتن برند موفق:
1.معرف مبانی فکری، فرهنگی،ارزشی و انسانی صاحب برند
2. مبتنی و متمرکز بر قابلیت و استعداد و شایستگی های صاحب برند
3. مخاطب خود را بشناسد و مرتبط با آن باشد.
4. مجذوب، مطلوب و محبوب باشد.
5. مداوم و متناسب با شرایط و تحولات محیط و ابزار باشد.
6. متفاوت، متشخص و متمایز باشد.
7. مقتدر، معتبر وماندگار بماند.
3) معنای جذابیت در برند:
عبارت است از ویژگی ها، صفات و داشته های ذاتی، اکتسابی و موقعیتی است که در جذب و جلب نظرها و ایجاد رابطه و تقاضای اولیه مؤثر هستند.
شناسایی و استفاده از انواع جاذبه ها برای توجه، جلب، جذب،گرایش و کشش مخاطبان نسبت به برند و ارتباط اولیه است.
جذابیت:چشم ربایی، دلربایی و مشتری ربایی است.
با توجه به نوع مخاطب و مشتری، نوع و تأثیر جذابیت ها متفاوت هستند.
جذابیت رقابتی نوعی جذابیت ویژه، برتر یا منحصر بفرد و متمایز است که در رقابت با دیگران فرصت ساز است.
با نظرپرسی از مخاطبان و الگو شناسی و خلاقیت بر جذابیت های خود بیفزایید. با جذابیت سازی های تازه از دید و منظر مخاطبان،«جذابیت رقابتی پایدار» به وجود می آید.
جذابیت بیشتر: «گیرایی» است تا «زیبایی»
برچسب های مهم