بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

معنای موفقیت چیست؟


معنای موفقیت چیست؟

این کلمه، کلمه­ ای است که به قلب هرکسی خیلی نزدیک است. هرکسی از اعماق قلبش می ­خواهد که موفق باشد و در زندگی به پیروزی برسد. هیچ­کس نمی­ خواهد در زندگی ناموفق باشد. هیچ ­کس به دنبال شکست نیست. این تلاش برای کسب موفقیت است که همه را وادار به انجام کارهای مختلف در زندگی می­ کند. هیچ ­کس به لحاظ قلبی چیزی جز این نمی­ خواهد.

من طی یک نظرسنجی به بررسی مقوله­ ی موفقیت در میان بخش­ ها و طبقات مختلف مردم از اقشار، و گروه ­های سنی مختلف، زنان، مردان، دانشجویان، کارمندان و کارگران، بازرگانان و متخصصان پرداختم.

سؤالی ساده را از تمامی آن­ها پرسیدم: موفقیت چیست؟ و پاسخ­ های مختلفی را از افراد مختلف دریافت کردم. برخی از این پاسخ ­های شایع در مورد مفهوم موفقیت عبارت بودند از: کسب نمرات خوب در آزمون ­ها، کسب درآمد بالا، بازنشستگی زودهنگام، کسب سود زیاد، شاد بودن، رضایت داشتن، داشتن شغلی خوب، داشتن سلامتی، داشتن آرامش ذهنی، داشتن روابط خوب و...

همه ­ی این دیدگاه­ ها مادی بودند. چند نفری هم پاسخ دادند که موفقیت یک حالت ذهنی است و از کمک ­های نوع­ دوستانه به جامعه نشأت می­ گیرد. البته چنین دیدگاهی، دیدگاهی معنوی است.

تقریباً 95% درصد کسانی که با آن­ها صحبت کردند، با دیدگاهی مادی­ گرایانه پرسش مرا پاسخ دادند. و تنها 5% درصد نظرات معنوی و غیرمادی­ گرایانه داشتند.

معنای موفقیت

موفقیت به بیانی ساده، به معنای تحقق تصورات شماست. مراحل وقوع موفقیت را می­ توان در قالب مراحل زیر نشان داد:

  1. اول، باید یک تصور (خیال، رویا) داشته باشید.
  2. باید اقدامات خاصی را جهت رسیدن به تصوراتتان انجام دهید.
  3. در نهایت اگر توانستید رؤیاهایتان را محقق کنید، پس "موفق" شده­اید.

در اینجا مثال­ های کوچکی فرآیند از تحقق تصورات و رسیدن به موفقیت ذکر می­ کنیم.

  1. اگر یک دانش ­آموز هستید و رؤیایتان این است که نمرات خاصی را در امتحانات­تان کسب کنید، پس خودتان را برای موفقیت در امتحان آماده کنید و تمام تلاش­تان را بکنید. اگر توانستید نمرات خاصی را که مد نظر داشتید کسب کنید، پس دانش ­آموز موفقی خواهید بود.
  2. اگر یک کارمند هستید و تصورتان این است که به موقعیت و جایگاه بالایی در شرکتی که کار می­ کنید برسید، باید برای رسیدن به رؤیایتان تلاش کنید، زمانی که در چنین موقعیتی قرار گرفتید، کارمند موفقی هستید.
  3. اگر یک تاجر یا متخصص هستید و تصورتان این است که به سود مشخصی دست یابید، پس باید اقدامات تجاری لازم را برای تحقق تصورتان دنبال کنید. اگر توانستید به سود مورد نظرتان برسید، تاجر یا متخصص موفقی هستید.
  4. اگر فقیر هستید و رویایتان این است که به پول زیادی دست پیدا کرده و ثروتمند شوید، برای رسیدن به رؤیایتان کار می­کنید. اگر با دستیابی به پول توانستید از فقر رهایی یافته و ثروتمند شوید، پس شخص ثروتمند موفقی هستید.
  5. اگر از یک بیماری رنج می­برید و رؤیایتان دستیابی به سلامتی است، پس برای بهبودتان تلاش کنید. اگر توانستید از بیماری خلاص شده سلامتی­تان را بازیابید، پس فرد سالم و موفقی هستید. در واقع موفقیت به معنای آن است که شما چه بوده ­اید و چه کسب کرده­اید. در تمام موارد فوق، هرچند تصورات و رؤیاهای افراد متفاوت بود، اما در نهایت همگی آن­ها موفق بودند چه که به خواسته­هایشان رسیده بودند.

  انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 349

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما