بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

تمرکز فکری بی نظیر بیل گیتس


تمرکز فکری بی نظیر بیل گیتس

اگر میزان تمرکز و یقین ما در تفکری که می کنیم، 93 درصد باشد، تمرکز در عمل و شدت عمل ما نیز، همین 93 درصد می باشد؛ یا اگر اولی 20 درصد باشد، دومی هم همان 20 درصد می باشد. شکل دیگرش این گونه می شود: اگر فقط یک فکر در ذهنمان باشد، تمرکزمان بالا، اگر دو فکر در ذهنمان باشد که یکی مثبت و یکی منفی است، تمرکزمان متوسط و اگر ده فکر در ذهنمان باشد، تمرکزمان افتضاح خواهد بود.

خیلی ها درباره نسبت این فکر و عمل با هم صحبت کرده اند. اگر ذهن شما آشفته و سرشار از تصورات و اهداف مختلف باشد، در این صورت عمل شما نیز چنگی به دل نخواهد زد.

اما اگر همه فکر و ذهن شما در تسخیر یک ایده باشد، آن وقت می توان قدرت این تمرکز و یقین را در عمل دید.

پروفسور«کل نیوپورت»، استاد دانشگاه جرج تاون، در این باره به سراغ "بیل گیتس" رفته و تمرکز او را ستوده است. اینکه در زمان جوانی تا دیر وقت روی برنامه های کامپیوتری خودش کار می کرد و به قدری غرق در این کار می شد که از فرط خستگی، سرش سنگین شده و روی کیبورد خوابش می برد؛ البته دو، سه ساعت بعد بیدار شده و چند بارپلک زده و کار را از جایی که تمام شده بود، شروع می کرد.

پروفسور نیوپورت، دلیل موفقیت بزرگ و استثنایی "بیل گیتس" را به نوعی همین تمرکز او می دانست و دلیل برتری او نسبت به شریکش، آلن را هم در همین تمرکز جست و جو می کرد؛ ذهن آلن سرگردان میان ایده ها و علاقه های زیاد بود و البته همه فکر و ذکر گیتس، فقط روی یک چیز تمرکز داشت؛ برنامه نویسی!

فرض این است که تمرکز فکری، رفتارهای متمرکز و منسجم، تمرکز متوسط فکری، رفتارهای متوسط و تمرکز پایین، رفتارهای غیر متمرکز و باری به هر جهت را سبب می شود.

(برگرفته از دو هفته نامه موفقیت/شماره 358)

  انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 333

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما