اصل تداعی بر تکنیک های تکرار، اسارت مخاطب و مجاورت استوار است.
لربینگر در چهارمین طرح خود برای متقاعد سازی مخاطب پیشنهاد می کند که تاریخچه زندگی مخاطبان، گذشته آنها، هنجارهای گروهی و منافع و وابستگی های آنها مورد توجه قرار گیرد همچنین پیام گذاران، پذیرش پیام جدید را در خدمت مخاطبان مطرح کنند و برشمارند.
به اعتقاد وی وجود رسوم، سنت ها، معیار ها، قواعد، ارزش ها، مد ها و سایر معیارها بیانگر این مساله است که تاثیر اجتماعی بر رفتار و نگرش فردی به جا گذاشته می شود.
قابل توجه است که در شیوه های متقاعد سازی با توسل به هنجارهای گروهی باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه پیام هایی که منجر به تغییر نگرش می شوند باید دارای ماهیت اتکا به گروه باشند. هر چه ماهیت اتکا به گروهی پیام بیشتر باشد تاثیر هنجارهای گروهی مربوط هم بیشتر خواهد بود.
درباره روش های متقاعد سازی مخاطب بیشتر بخوانید
مبلغ قابل پرداخت 6,600 تومان
برچسب های مهم
نام کتاب : آموزش پیش از ازدواج نویسنده : مهدی میر محمد صادقی فرمت : pdf ... ...
آدم های سمی 0 فیدیبوکتاب صوتیروانشناسیتوسعه فردی امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو دانلود 12:04:52 معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آدم های سمی چگونه نقش افراد سمی را در زندگی تان ... ...
افسردگی چیست و چرا اهمیت دارد؟ افسردگی یک حالت خلقی شامل بیحوصلگی و گریز از فعالیت یا بیعلاقگی و بیمیلی است و میتواند بر افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. افراد افسرده هم میتوانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بیارزشی، ... ...