بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

اقناع و روش های عملی متقاعد سازی مخاطب


اقناع و روش های عملی متقاعد سازی مخاطب

  • ساده ترین شیوه متقاعد سازی است. این طرح بر اساس اصل تداعی معانی بنیانگذاری شده است. در ذهن مخاطبان چیزهایی به عنوان ارزش وجود دارد، شخصیت هایی به عنوان الگو مطرح هستند، نمونه های پذیرفته شده و مورد قبولی در ذهن مخاطبان وجود دارد. فرستنده پیام باید مورد خود را همسو و هم جهت با آنچه از پیش در ذهن مخاطبان وجود دارد، دانسته و این بخش را برجسته کند تا مخاطبان اصول پیام جدید را هماهنگ و در تایید دانسته های پیشین خود بدانند و متن پیام را بپذیرند.

            اصل تداعی بر تکنیک های تکرار، اسارت مخاطب و مجاورت استوار است.

  • تکرار بارهای بار یک پیام، پیام گذاران اقناعی را متقاعد می کند که سرانجام مخاطب نسبت به آن پیام واکنش مثبت نشان دهد. اما تکرار بیش از اندازه پیام ممکن است به اصل پیام لطمه زده و واکنش مخاطبان را نسبت به آن پیام کاهش دهد.
  • لربینگر در چهارمین طرح خود برای متقاعد سازی مخاطب پیشنهاد می کند که تاریخچه زندگی مخاطبان، گذشته آنها، هنجارهای گروهی و منافع و وابستگی های آنها مورد توجه قرار گیرد همچنین پیام گذاران، پذیرش پیام جدید را در خدمت مخاطبان مطرح کنند و برشمارند.

    به اعتقاد وی وجود رسوم، سنت ها، معیار ها، قواعد، ارزش ها، مد ها و سایر معیارها بیانگر این مساله است که تاثیر اجتماعی بر رفتار و نگرش فردی به جا گذاشته می شود.

    قابل توجه است که در شیوه های متقاعد سازی با توسل به هنجارهای گروهی باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه پیام هایی که منجر به تغییر نگرش می شوند باید دارای ماهیت اتکا به گروه باشند. هر چه ماهیت اتکا به گروهی پیام بیشتر باشد تاثیر هنجارهای گروهی مربوط هم بیشتر خواهد بود.

    درباره روش های متقاعد سازی مخاطب بیشتر بخوانید

 


مبلغ قابل پرداخت 6,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1545

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تحقیق کاربردی درباره نقش فضای مجازی در استحکام یا تضعیف روابط خانوادگی (20 صفحه ورد)

تحقیق کاربردی درباره نقش فضای مجازی در استحکام یا تضعیف روابط خانوادگی (20 صفحه ورد)

توضیحات: تحقیق «تأثیر فضای مجازی بر روابط خانوادگی» در ۲۰ صفحه تایپ‌شده با فرمت Word، به بررسی اثرات مثبت و منفی فضای مجازی بر تعاملات میان اعضای خانواده، به‌ویژه والدین و فرزندان می‌پردازد. این تحقیق قابل استفاده برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مشاوران خانواده و معلمان ... ...

تحقیق تأثیر تغذیه سالم بر سلامت جسم و روان – ۲۰ صفحه ورد

تحقیق تأثیر تغذیه سالم بر سلامت جسم و روان – ۲۰ صفحه ورد

توضیحات: تحقیق حاضر در ۲۰ صفحه ورد تایپ شده، به بررسی اثرات تغذیه سالم بر بدن و روان انسان می‌پردازد. مطالب تحقیق شامل نقش ویتامین‌ها، عادت‌های غذایی، مقایسه تغذیه سنتی و صنعتی و تأثیر آن بر تمرکز، ایمنی بدن و سلامت روان است.   بخشی از متن فایل:   > تغذیه سالم یکی از ... ...

کتاب حکایت آنکه دلسرد نشد

کتاب حکایت آنکه دلسرد نشد

نام کتاب : حکایت آنکه دلسرد نشد نویسنده : مارک فیشر مترجم : بیژن پایدار فرمت : pdf ... ...

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما