یکی از با ارزش ترین مهارت هایی که یک فروشنده می تواند داشته باشد این است که بداند چگونه چیزی را به کسی بفروشد. یک فروشنده خوب درهای فرصت بسیاری را باز می کند، خصوصا برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار.
1. نیازهای مشتری تان را درک کنید.
مهم نیست چه چیزی می فروشید، مهم ترین بخش فروش، درک نیازهای مشتری تان است و اینکه بدانید چگونه آنها را برآورده کنید.
تقریبا در بیشتر موارد، فروشنده ای که بر روی خدمات مشتری و نحوه بر آوردن نیاز ها و خواسته های مشتریان توسط یک محصول تمرکز کند، از فروشنده ای که بر ویژگی ها و خصوصیات خود محصول تمرکز دارد موفق تر خواهد بود.
شاید مشتری شما رنجی دارد که محصول شما قادر است آن را کم کند یا شاید آنها بخواهند آن را بهبود بهبود دهند.
2. خودتان را معرفی کنید.
برای مشتریان یک داستان سریع بگویید، آنها را بخندانید و در واقع اجازه دهید شخصیت شما برای آنها جلوه کند. اگر شما می توانید کاری کنید مشتری تان شما را به جای شخصی که تلاش دارد چیزی را به آنها بفروشد، به عنوان یک شخص یا حتی به عنوان یک دوست ببیند، آنها تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا خواهند کرد.
3. تحقیق کنید به چه کسی می فروشید.
تحقیق درباره اینکه به چه کسانی می فروشید بدین معنی است که بدانید مشتری هدف محصول شما چه کسی است و نیازها و خواسته های او را تحلیل کنید. در هر صورت، اگر می خواهید ارائه فروش مؤثری داشته باشید شناخت کافی درباره کسانی که می خواهید به آنها بفروشید، پیش از شروع ارائه تان، ضروری است.
4. سوال بپرسید.
این امر اجازه می دهد تا بیشتر درباره شخصی که می خواهید به او بفروشید، نیازها و خواسته های او از آن محصول را بدانید. در هر حال پرسیدن سوال یک تکنیک موثر فروش است، زیرا مردم از صحبت کردن درباره خودشان لذت می برند.
5. نفروشید، کمک کنید.
مردمی که به آنها می فروشید باید شما را به عنوان کسی ببینند که می خواهد به آنها کمک کند یا مشکل آنها را به واسطه محصولی که پیشنهاد می دهید حل کند.
به یاد داشته باشید یکی از موارد مهمی که مردم را به خرید یک محصول جدید سوق می دهد این است که آنها با مشکلاتی مواجه هستند که امیدوارند این محصول آن مشکل را مورد توجه قرار دهد.
شاید مطالب زیر هم برای شما جذاب باشد:
یادداشتی از برایان تریسی، دو هفته نامه پنجره خلاقیت،شماره 139، صفحات 54و 55
برچسب های مهم