بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

روشی معنوی برای رفع فراموشی


روشی معنوی برای رفع فراموشی

فراموشی چیست؟

اختلال فراموشی را می توان نوعی اختلال در حافظه دانست که بـا اختلالات چشمگیـر کارکرد‌های شناختی همراه نباشد.خصوصیت اصلی معضل فرامـوشی،به هم ریختگی حافظه است که باعـث افـت بازدهی شغلی شخص می‌شـود.
غالبادر اختلال فراموشی حافظه کـوتـاه مـدت مختل می‌شود، ولی حافظه بلند مدت و حافظه فوری مختل نمی‌شود. در برخی از بـیـماران فراموشی به قدری جدی است که حتی در جهت یابی زمان و مکان دچار مشکل می‌شود.
شایان ذکر است که اگر فراموشی همراه با اختلال واضح هوشیاری باشد باید سریعا تحت مداوا قرار بگیرد. رایج ترین شکل این اختلال فراموشی کلامی است. در این حالت،فرد کلمه‌ها یا نام‌ها را فراموش می‌کند.
یک نوع بسیار غیر معمول فراموشی، از بین رفتن موقتی حافظه است که طی آن حتی فرد مختل هویت خود، از جمله اسم، سن،خانواده و هر نوع خاطره‌ی گذشته را فراموش می‌کند.
درمورد کمبود حافظه یی که به علت ضعف مغز ایجاد می‌شود، بیمار ممکن است دچار سردرد خفیف، بی تابی نسبت به صدا و ناتوانی در تمرکز باشد.

علت اصلی فراموشی، اختلال و تخریب یاخته‌های مغز به علت بیماری است که در اثر کمبود مقدار خونی که به مغز می‌رسد و در نتیجه اختلالات گردش خون به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر یاخته‌های مغز هست.
روش:
آیه برای جلوگیری از فراموشی !
اگر می‌خواهید هیچ گاه دچار فراموشی نشوید این آیه را مرتب بخوانید.
رَبَّنا لا تُواخِذْنا اِنْ نَسینا اَوْ اَخْطأنا رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا اِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِنا رَبَّنا وَ لا تُحَمَّلْنا ما لا طاقَهَ لَنا بِهِ وَاعْفُ عَنّا وَ اغْفِرْلَنا وَ ارْحَمْنا اَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرین. (آخر سوره بقره)
 
 
 
 روش های دیگر:
 
دمنوش دکتر آیهان،دمنوشی بسیار مؤثر برای تقویت حافظه
برای خرید روی عکس کلیک کنید
 
دمنوش تقویت حافظه

  انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 284

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما