بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

روش سازماندهی مجموعه تصاویر در google photos


روش سازماندهی مجموعه تصاویر در google photos

روش ها- برنامه google photos فضایی امن و رایگان را برای شما فراهم می کند که یک عمر خاطرات خود را در آن گردآورید. ممکن است در طول سالهای مختلف شما هزاران عکس را به این فضا اضافه کنید، کاری که سازماندهی از آن را دشوار می سازد.

خوشبختانه برنامه های عکاسی زیادی وجود دارد که می تواند به مجموعه شما سامان ببخشد تا بتوانید آن را به راحتی مدیریت کنید. با کمک راه های زیر می توانید تا حدودی این بخش را سازماندهی کنید.

آلبوم های جمع آوری شده

اساسی ترین روش برای سازماندهی Google Photos، ایجاد یک آلبوم به سبک قدیم است. تصاویر و ویدئوهایی که می خواهید شامل این آلبوم شوند انتخاب کنید. برای این کار در وب، دست خود را روی دکمه شیفت نگهداشته و روی هر عکسی که می خواهید کلیک کنید. در گوشی های هوشمند نیز یک لحظه انگشت خود را روی یک عکس نگه دارید و سپس روی عکس های اضافی خود ضربه بزنید.

نماد پلاس یا + را در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کرده یا روی آن ضربه بزنید و گزینه Album را انتخاب کنید. سپس New album را برگزینید. در گوشی های همراه نیز (اگر می خواهید آلبومی را به اشتراک بگذارید، میتوانید Share album یا علامت مخصوص به اشتراک گذاری را بزنید. اگر مطمئن نیستید، نگران نباشید؛ هر آلبوم را می توان بعدا جداگانه نیز به اشتراک گذاشت). به آلبوم خود یک نام بدهید و آن را ذخیره کنید تا علامت آبی رنگ آن آشکار شود.

هر آلبومی که ایجاد می کنید در تب Album ظاهر می شود. اگر می خواهید به آلبوم های موجود اضافه کنید، مراحل مشابه را انجام دهید، فقط به جای ایجاد یک آلبوم جدید در محله دوم، آلبوم مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را از لیست انتخاب کنید.

google photos

انتخاب علاقه مندی ها

یکی دیگر از روش های سازماندهی عکس می تواند انتخاب عکس های مورد علاقه در پوشه هایی خاص باشد که بتوانید هر زمان که خواستید به آنها دسترسی داشته باشید یا اینکه آنها را وارد بخش favorite یا پوشه های مورد علاقه خود کنید. برای این کار عکس یا ویدئو را در مجموعه عکس های خود در گوگل فوتوز باز کنید. روی نماد ستاره در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. تمام آیتم های مورد علاقه شما از این پس در بخش Favorite در بالای صفحه Album گروه بندی می شوند.

جستجو و دسته بندی

برای دسته بندی می توانید به هوش مصنوعی گوگل نیز اکتفا کنید. این هوش مصنوعی قادر است به طور مرتب مجموعه عکس های شما را با شخص، مکان و سایر ویژگی های دیگر سازماندهی کند. برای کشف برخی از روش های پیشرفته تر که خدمات را برای شما فراهم می کند گام های زیر را انجام دهید:

google photos

  • به تب Album بروید و به ردیف بالای صفحه نگاه کنید.
  • از قسمت تصاویر People& pets بخش people را انتخاب کنید تا تنها عکس هایی که چهره ها در آن مشخص است را پیدا کنید و تصاویر حیوانات و منظره ها از آن تفکیک شود.
  • از قسمت Place می توانید آیتم هایی را شناسایی کنید در مناظر مختلف گرفته شده است.
  • از قسمت Things نیز می تواند جستجو را بر اساس تم و موضوعی خاص انجام دهد. در این قسمت بخش های مختلفی مانند پارک ها، باغ وحش و سواحل وجود دارد و انواع اشیا نیز در بخش things قابل مشاهده است. این کار جستجو و سازماندهی عکس ها را برای شما ساده خواهد کرد.

اگر ترجیح می دهید می توانید از نوار جستجو برای جستجوی عکس هایی که مطابق با شرایط مشابه است نیز استفاده کنید. حتی شما می توانید چندین عبارت مانند کنسرت 2013 یا دسته گل عروسی یا لباس آبی و … را نیز سرچ و پیدا کنید.

منبع: مجله اینترنتی کالا سودا

 

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 273

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما