بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

پنج روش برای ایجاد کسب و کار پایدار


پنج روش برای ایجاد کسب و کار پایدار

پدران و مادران ما از کودکی به ما یاد دادند که شغلی را انتخاب کنیم که از وارد شدن و قرار گرفتن در مسیر آن لذت ببریم و به آن عشق بورزیم.

طبق تحقیقات انجام شده ۴۹ درصد آمریکایی ها از شغلهایشان راضی نیستند و مرتبا شغل هایشان را عوض می کنند. به کسب و کار خود فکر کنید. آیا شما به کسب و کارتان به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنید یا به عنوان یک شغل؟

در اینجا پنج روش برای تغییر ذهنیت شما و پایدار کردن کسب و کار خود در بلند مدت وجود دارد.

1.تعهد

راه اندازی یک کسب و کار چیزی نیست که شما یک نگرش گاه به گاه و ضعیفی به آن داشته باشید. چیزی نیست که شما در اوقات فراغت تان یا زمانی که حوصله دارید به آن بپردازید. شما باید کاملاً به آن متعهد باشید و تمرکزتان را برای رسیدن به موفقیت روی آن بگذارید.

می دانم به چه چیزی فکر می کنید:« با خود می گویید اما اگر من کسب و کار م را شروع کردم و نیاز به جدا کردن زمان بین کسب و کارم و شغل اصلی ام داشتم چه کار کنم؟»

من کاملا درک می کنم. اما تا زمانی که شما فقط عصرها و آخر هفته ها به کسب و کار خود می پردازید نیاز دارید تا بیشتر کار کنید. شاید این فشار جانبی شما باشد اما باید فراتر از یک پروژه جانبی باشد.

2.اهداف تان را تعیین کنید

هدف پشت یک کسب و کار بسیار متفاوت‌تر از هدف پشت یک سرگرمی است. سرگرمی های شما تنها برای شما یک سرگرمی هستند، اما کسب و کار شما در مدتی که از آن لذت می برید، یک هدف دارد. شما یک چشم انداز و خواسته ای دارید و می خواهید رشد کنید. اگر می خواهید کسب و کارتان دوامی داشته باشد، نمی‌توانید آرام بنشینید و فقط موقعیت را بپذیرید. شما باید برای جایی که کسب و کار تان می خواهد به آن برسد یک استراتژی داشته باشید تا بدانید چگونه باید به آنجا برسید. چه تلاشی برای انجام آن می کنید؟ اگر این کار را برای زندگی تان انجام می دهید چه کارهایی برای کسب درآمد انجام خواهید داد؟ فرآیند شما چگونه و چقدر کارآمد خواهد بود؟

3.سخت کار کنید

استیو جابز موسس شرکت اپل در سال ۲۰۰۵ در گفت و گو با استنفورد گفت:«کار شما بخش بزرگی از زندگی شما را پر می کند و تنها راه برای داشتن رضایت خاطر این است که هر کاری را که باور دارید کار فوق العاده ای است انجام دهید.»

در یک دنیای کامل، همه ما هر روز به شغلهایمان عشق می ورزیم. اما واقعیت این است که ما کارهایی را که دوست داریم در روز انجام نمی دهیم. حتی اگر این کار کاملا حرفه ما باشد. راه اندازی یک کسب و کار فراتر از کارهای سرگرم کننده است. شما باید برای انجام کارهایی که دوست ندارید آمادگی داشته باشید، مانند پرداخت صورتحساب ها، تماس های تلفنی و شاید مدیریت یک تیم.

4.روی سود تمرکز کنید

اختلاف عمده بین یک کسب و کار و یک سرگرمی چیست؟ پول.

دان پاپرز و مارتا روجرز در کتابشان «مدیریت تجربه و روابط مشتری: یک چارچوب استراتژیک» نوشتند:« اگر مشتری ندارید، کسب و کار ندارید، بلکه یک سرگرمی دارید.»

اگر شما تازه شروع کرده اید، شاید هنوز درآمدی ندارید اما این باید هدف شما باشد. کسب و کار شما در واقع تا وقتی سودآوری نداشته باشد یک کسب و کار نیست. برای اطمینان از طول عمر، کسب و کارتان باید چیزی باشد که شما بتوانید از آن پول به دست آورید.

5.ارزش خود را بدانید

کارآفرینان موفق می دانند در چه کار هایی خوب هستند و در چه کارهایی خوب نیستند. گاهی اوقات کارهایی که دوست دارید انجام دهید و کارهایی که می‌توانید به خوبی انجام دهید بسیار متفاوت هستند.

اگر شما در کاری خوب نیستید هیچ راهی برای تبدیل آن به کسب و کار وجود ندارد. من از آواز خواندن لذت می برم اما هیچ کس برای آواز خواندن به من پولی نمی دهد.

بهطورمشابه،برای هر کاری که انجام می دهید باید یک نیاز پشت آن باشد. من بازی‌های ویدئویی را دوست دارم اما این یک گزینه ی کسب و کار قابل اعتماد نیست.

ست گودین وبلاگ نویس می نویسد:«شما برای محصولاتتان مشتری پیدا نمی کنید.» برای موفقیت، شما باید تقاطع کارهایی که خوب بلدید، کارهایی که دوست دارید و آنچه مردم نیاز دارند را پیدا کنید. وقتی شما بتوانید این سه جعبه را بررسی کنید، وقت آن است که بدانید به طلا رسیده اید.

منبع: ماهنامه خلاقیت/ شماره 139/ص 18 و 19

  انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 302

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما