بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

موفقیت بزرگ چیست؟


موفقیت بزرگ چیست؟

پیش از آنکه به بررسی تفاوت میان دو مفهوم موفقیت و موفقیت بزرگ بپردازیم، بهتر است به چند نقل قولی که در ادامه می آیند و مفهوم موفقیت و موفقیت بزرگ را روشن می کنند، توجه کنیم.

آلبرت انیشتین: «سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید. به اطراف نگاه کنید و ببینید که چگونه مردم می خواهند چیزی بیشتر از آنچه زندگی در اختیارشان قرار داده به دست آورند. یک انسان ارزشمند بیشتر از آنکه به دنبال دست یافتن به چیزی باشد به دنبال کمک کردن است».

نیدو کوبین:«موفقیت مادی ممکن است منجر به ثروتمند شدن شما شود، اما تنها موفقیت معنوی است که شما را قادر به لذت بردن از موفقیتتان می کند.»

وینستون چرچیل: «با آنچه به دست می آوریم زندگیمان را می چرخانیم، اما با آنچه می بخشیم زندگی می سازیم.»

همه ی افراد بزرگ، بر پیروی از سه اصل زیر برای تبدیل شدن به فردی موفق تر تأکید کرده اند:

1.بالا بردن ارزش درونی با رشد خودشناسی و شناخت استعدادهای درست.

2.ایجاد تعادل میان موفقیت های مادی و معنوی.

3.قرار گرفتن در چرخه تغییر از گرفتن به بخشیدن.

موفقیت بیشتر معطوف به "من" و کمتر معطوف به "ما" است. موفقیت بزرگ، بیشتر معطوف به "ما" و کمتر معطوف به "من" است.

"ما" شامل تو، من، و همه کسانی است که مستقیم یا غیرمستقیم با اهدافتان مرتبط هستند.

اگر با دقت نمونه های مختلف موفقیت و موفقیت بزرگ در بالا آورده شد و نیز نقل قول هایی که عنوان گردید، مطالعه کرده باشید، نقاط اختلاف زیادی میان موفقیت و موفقیت بزرگ تر می بینید.

1.موفقیت مفهومی خرد (محدود) است که تنها به تحقق اهداف محدود می شود، در حالی که موفقیت بزرگ مفهومی گسترده است که شما را به چیزی فراتر از موفقیت شخصی رهنمون می سازد.

2.در مورد موفقیت این تنها شما هستید که پیروز می شوید، اما در مورد موفقیت بزرگ، همه پیروز می شوند، همان طور که شما با از خودگذشتگی به همه کمک می کنید. رسیدن به موفقیت، هیچ منفعتی برای جامعه ندارند زیرا این تنها شما هستید که از مزایای موفقیت بهره مند شده اید، اما با کسب موفقیت بزرگ، شما انسان ارزشمندی شده اید، زیرا توانسته اید خیرخواهانه عمل کنید و دیگران را نیز در آنچه به آن دست یافته اید شریک کنید. در چنین حالتی، دایره موفقیت، دایره ی بزرگی است.

3.اگر تنها شما موفق شوید بدون آنکه هیچ توجهی به اهداف خیرخواهانه نسبت به دیگران داشته باشید، در نهایت مطمئناً نمودار موفقیتتان پائین خواهد آمد، چرا که شما موفقیتتان را محدود کرده اید. اما در صورتی که تمرکزتان بر موفقیت خودتان و کمک به دیگران معطوف کنید، در نهایت نمودار موفقیتتان مطمئناً حالتی پایدار خواهد داشت و هرگز پائین نخواهد آمد، چرا که همانطور که خودتان به موفقیت رسیده اید به دیگران نیز کمک کرده اید. این در نهایت برای شما سودمند خواهد بود.

بنابراین همیشه به یاد داشته باشید:

1.با تحقق تصوراتتان، شما تبدیل به فرد موفقی شده اید، اما با کمک های خیرخواهانه به دیگران، تبدیل به فردی با موفقیت بزرگ می شوید.

2.اگر تحقق تصوراتتان منجر به موفقیتی مادی شود، پس از آن خیرخواهانه آنچه را کسب کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید، این موفقیتی معنوی است، و با تلفیق و هماهنگی هم موفقیت مادی و هم موفقیت معنوی، شما به سمت موفقیت بزرگ حرکت می کنید.

3.موفقیت بزرگ ترکیبی کامل از تعادل و هماهنگی میان موفقیت مادی و معنوی است.

  انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 379

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما