بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

روش های موفقیت از نگاه بیل گیتس


روش های موفقیت از نگاه بیل گیتس

ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم (به انگلیس William Henry "Bill" Gates III )سرشناس به بیل گیتس (متولد ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ سیاتل، واشنگتن) کارآفرین، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد.

وی تا ماه مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، ولی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از او سبقت گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.

بیل گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، برای مدت ۲۵ سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد،و الان هم با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصد از سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت است.

بیل گیتس موفق ترین و ثرتمندترین فرد نسل خود است. اما مهم تر از آن؛ او با کمک های خیریه سخاوتمندانه اش، تلاش بی وقفه ای را برای بهبود زندگی و جلوگیری از مرگ و میر انسان ها انجام داده است. نام او دائما به عنوان ثروتمندترین مرد جهان در فهرست فوربس قرار می گیرد. وی یکی از شناخته شده ترین کارآفرینان در انقلاب رایانه های شخصی است. او پس از بازنشستگی از سمت مدیر عاملی شرکت مایکروسافت، تمام وقتش را در بنیاد بیل و ملیندا گیتس صرف کارهای انسان دوستانه نموده است.

بیل گیتس: «نگذارید موفقیت شما را اغفال کند.»

یکی از بزرگ ترین درس هایی که ما می توانیم از بیل گیتس یاد بگیریم، توانایی او در فراموش کردن و پشت سر گذاشتن موفقیت است. وی می گوید:«موفقیت، یک معلم پست و بدجنس است که این ذهنیت را در افراد باهوش ایجاد می کند که آنها شکست ناپذیر هستند.» ضمن اینکه باید موفقیت های خود را به خاطر بسپارید، اما باید مطمئن شوید که این موفقیت ها روی قضاوت شما سایه نمی اندازند و اعتماد به نفس کاذب در شما ایجاد نمی کنند.

گیتس باور دارد که ما نباید الگوهای اولیه موفقیت خود را نادیده بگیریم، اما اگر تمام تلاشمان را صرف این موضوع کنیم که چرا این موفقیت رخ داده است، آمادگی خود برای رویارویی با چالش های آینده را ازدست خواهیم داد.

بیل گیتس: «قدر زمان را بدانید.»

«مهم نیست که چقدر پول دارید، نمی توانید با پولتان زمان بخرید.» بیل گیتس اهمیت استفاده عاقلانه از زمان را می داند و کارها را بر اساس اهمیت آنها الویت بندی می کند. اگر باور داشته باشید که نیازنیست در یک جلسه شرکت کند، درآن جلسه حضور پیدا نخواهد کرد. از سوی دیگر، برای معاشرت با فرادی که با او صمیمی هستند وقت می گذارد و مطمئن می شود که این وقت صرف تعهدات مهم می شود.

بیل گیتس:« از مشتریان ناراضی درس بگیرید»

با گذشت سال ها، بیل گیتس آدم های زیادی را از خود ناراضی کرده است. هر کس که نگاهش به "صفحه آبی مرگ" می افتد می فهمد چرا. اما به همان اندازه که مردم علاقه دارند از ویندوز انتقاد کنند، همچنان از آن استفاده می کنند. از سال 1990، ویندوز سیستم عامل اصلی جهان است و از آگوست 2011 بیش از 82 درصد سهم بازار را در دست دارد. دلیلش ساده است:«مایکروسافت همچنان به بازخورد مشتریان پاسخ می دهد و محصولاتش را ارتقاء می بخشد. این دیدگاه با بیل گیتس آغاز شد:«مشتریان ناراضی شما، بزرگ ترین منبع یادگیری شما هستند.»

بیل گیتس:«زیاد مطالعه کنید.»

اینکه بیل گیتس را "کرم کتاب" می خوانند، ممکن است چندان جدی گرفته نشود. گیتس در وبلاگ خود بخشی دارد که آن را به کتاب هایی که می خواند اختصاص داده است و سال گذشته کتاب هایی را برای مطالعه در تابستان و تا آخر سال پیشنهاد کرد. یک رهبر موفق می داند که باید تمام نقطه نظرات و دیدگاه ها را در نظر داشته باشد و می داند که الهامات و افکار بکر می تواند از هر جایی به سراغ انسان بیاید.

 

  انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 433

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما