بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

ارتباطات مؤثر؛ روش مقابله با افکار سمی


ارتباطات مؤثر؛ روش مقابله با افکار سمی

انرژی تمرکز حواس عاملی ضروری در ارتباط سالم است. تمرکز حواس ایجاب می کند قضاوت را رها کنیم، از تنفس و بدنمان آگاه باشیم و به آنچه در اطرافمان می گذرد توجه کامل داشته باشیم. این امر کمکتان می کند دریابید آیا فکری که تازه ارائه کرده اید سالم یا ناسالم، دوستانه یا غیر دوستانه است.

گفتگو منبع تغذیه است. همه ما گاهی تنها می شویم و دلمان می خواهد با کسی صحبت کنیم. ولی وقتی شما با شخص دیگری گفتگو می کنید، شاید حرف های آن شخص پر از مواد سمی مانند تنفر، خشم و نا امیدی باشد.

وقتی به حرف هایی که دیگران می زنند گوش می کنید، دارید آن مواد سمی را مصرف می کنید. شما دارید مواد سمی را وارد بدنتان می کنید. به همین دلیل است که تمرکز حواس در صحبت کردن و همین طور در گوش کردن بسیار مهم است.

اجتناب از گفتگوی سمی ممکن است دشوار باشد، به خصوص در محل کار. اگر با چنین مشکلی رو به رو هستید، مواظب باشید. باید آگاه و محتاط باشید تا این نوع درد و رنج ها را جذب نکنید. شما باید با انرژی همدلی از خودتان محافظت کنید به طوری که وقتی گوش می دهید، به جای مصرف مواد سمی، به طور جدی در خودتان همدلی بیش تر ایجاد کنید. وقتی به این شیوه گوش می کنید، همدلی از شما محافظت می کند و شخص مقابل کم تر عذاب می کشد.

شما افکار، گفتار و اعمالی را که خود ایجاد می کنید و افکار،گفتار و اعمال افراد دور و بر خود را فرو می برید. این نوعی مصرف است. بنابراین، وقتی چیزی می خوانید، یا به کسی گوش می دهید، باید مواظب باشید. نگذارید مواد سمی سلامتیتان را از بین ببرد و باعث عذاب شخص یا گروه مقابل شود.

مجموعه ای سودمند برای شما لطفا کلیک کنید:

 

  انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 527

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما