بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

جوان ترین پروفسور ایرانی


جوان ترین پروفسور ایرانی

مونا جراحی در زمستان 1357 و در تهران متولد شد. او توانست به دانشگاه صنعتی شریف راه پیدا کرده و در رشته مهندسی الکترونیک در آنجا تحصیل کند. 21 ساله بود که مدرک کارشناسی اش را از دانشگاه صنعتی شریف گرفت و مانند سایر هم دوره ای هایش برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اقدام کرد.

دانشگاه استنفورد درخواست او را برای تحصیل پذیرفت و این شد که مونا جراحی کارشناسی ارشد خود را در رشته برق از دانشگاه استنفورد گرفت و مقطع دکتری را هم در همان دانشگاه ادامه داد؛ ولی برای مقطع پسادکتری به دانشگاه برکلی کالیفرنیا رفت.

مونا جراحی بعد از پایان تحصیل در دانشگاه برکلی به دانشگاه میشیگان رفت و در آنجا استادیار شد و بعد به تیم تحقیقاتی تراهرتز در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس پیوست. این اتفاق او را به سمتی هدایت کرد تا مهم ترین موفقیت زندگی اش رقم بخورد.

بله! پروفسور مونا جراحی در آوریل 2014 از طرف کاخ سفید(باراک اوباما) بالاترین نشان تحقیقاتی دانشمندان و مهندسین جوان را به خود اختصاص داد؛ یعنی نشان«استعداد برتر جوان» به خاطر تحقیقات خلاقانه و صنعتی کردن تراهرتز.

چیزی که مونا جراحی را خاص می کند قدم برداشتن بی ادعای او به سمت موفقیت است؛ به طوری که او بیشتر یک دانشمند ایرانی بی سر و صداست تا یک شخصیت جنجالی. در بعضی رسانه ها از او به عنوان«دختر زیبای ایرانی» یاد شده، ولی چیزی که درباره ی او با توجه به قدم ها و تلاش هایش در زندگی مشخص است این است که او در تمام زندگی سعی کرده تا به عنوان یک دختر توانا و سخت کوش شناخته شود، نه یک دختر زیبا!

وی می گوید:« برای موفق شدن لازم است انسان نسبت به راهی که می رود اشتیاق و ایمان داشته باشد. چیزی که می توانم بگویم این است که نباید ار ریسک کردن و شکست ترسید و آرزوها را هم باید بزرگ انتخاب کرد؛ هر چه آرزوها بزرگتر انتخاب شوند،آدم به جاهای بالاتری خواهد رسید.»

 به نقل از مجله موفقیت

  انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 700

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما