بر اساس آموزه های عرفانی

محل لوگو

چگونه رابطه خود را با پول تغییر دهیم؟


چگونه رابطه خود را با پول تغییر دهیم؟

اگرچه کسب درآمد نباید مهمترین اولویت زندگی ما باشد، اما من می‌گویم که پول نقشی مهم در زندگی ما دارد و باید به آن، به دید یک وسیله برای رسیدن به اهدافمان بنگریم. همانگونه‌که دوست خوب من آقای زیگ زیگلار می‌گوید «پول، همه چیز نیست اما به اندازه اکسیژن برای زندگی انسان ارزش دارد.

پول، وسیله‌ای است که بسته به چگونگی استفاده‌ی ما از آن، می‌تواند شادی و لذت فراوانی را برای زندگی ما به همراه بیاورد یا می‌تواند مخرب و ویران‌کننده باشد. ما باید نسبت به تمامی احتمالاتی که پول به دنبال خود می‌آورد و همچنین، نسبت به دام‌های آن کاملاً هُشیار باشیم. پول موجب اجرایی شدن برخی از شگفت‌‌انگیزترین کارها شده است زیرا افراد خاص از منابع مالی لازم برای تأمین هزینه‌های این گونه کارها برخوردار بوده‌اند.کسب و کارها شکل گرفتند، مدارس شروع به فعالیت کردند و با اتکاء به پول، اقدامات بشردوستانه‌ی بسیار خوبی انجام شدند. از سوی دیگر، دوستی‌ها از بین رفت، درآمدهای نامشروع افزایش یافت و زندگی‌ها ویران شد، تماماً به خاطر پول.

مرتبط: روش هایی عملی برای ایجاد ذهنیت مثبت پولساز

 جان وسلی می‌گفت: «هر چه می‌توانید پول به دست بیاورید، هر چه می‌توانید پول پس‌انداز کنید و هر چه می‌توانید انفاق کنید». شخصی که به پول به عنوان نیرویی قدرتمند برای انجام کارهای خوب بنگرد، احتمال اینکه آن پول بتواند زندگی خود فرد را از طریق پایبند بودن به انضباط مالی، پس‌انداز و انفاق کردن، در تعادل نگه دارد بیشتر می‌شود.

با این حال، ما باید به خاطر داشته باشیم که پول، یک جنبه‌‌ی وسوسه‌کننده نیز دارد و شما را فریب می‌دهد که تمامی مشکلاتتان را حل می‌کند اما در عمل، چنین اتفاقی نمی‌افتد. تا زمانی که زندگی شما در تعادل است و شما چشم‌انداز درستی را برای خود ترسیم کرده‌‌اید، داشتن پول زیاد، خوب است. مهم این است که ما مالک پول خود باشیم، نه اینکه پول مالک و صاحب اختیار ما باشد.

  انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 434

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

نسخه های کاربردی و کوتاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما